K12 BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMININ ÇALIŞMALARI BAŞLADI  
K12 BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMININ ÇALIŞMALARI BAŞLADI

K12 BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMININ ÇALIŞMALARI BAŞLADI

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün UNICEF iş birliği ile yürüttüğü K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programının yüz yüze ilk toplantısı Ankara'da gerçekleştirildi. 

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün UNICEF iş birliği ile yürüttüğü K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programının yüz yüze ilk toplantısı, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar'ın katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıda Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu, UNICEF Temsilcisi Kamil Kurtul ve Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile UNICEF temsilcileri yer aldı.
 
Programda grup çalışmalarına katılan Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, alanlarında uzman katılımcılarla sohbet etti. Daha sonra çalıştaya ilişkin bir değerlendirmede bulunan Aşkar, "Günümüzün öğrenenlerinin ihtiyacı olan becerilerin eğitim sürecine hızlı bir şekilde adapte edilmesi için Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün başlattığı bu çalışmalar, öğrenme-öğretme süreçlerinde kalıcı standartları oluşturup ilerleyen zamanlarda eğitimin hangi alanında olursa olsun her çalışmaya kaynaklık edecek ve dayanak olacak bir ulusal beceri haritası oluşturma amacını taşımaktadır." dedi. 
 
Millî Eğitim Bakanlığının önemle üzerinde durduğu bu çalışma ile öğretmen ve öğrencilerin üst düzey becerileri eğitim süreçlerinde kazanımlarla aktif olarak ilişkilendirebileceklerini dile getiren Aşkar, "Bu vesileyle K12 olarak adlandırılan tüm kademelerde ve her derste ulusal becerilerin haritasının, çerçevelerin çizilmesi eğitim sistemimize sağlam bir köşe taşı olacaktır." değerlendirmesini yaptı.  
 
Aşkar şöyle devam etti: "Mevcut uluslararası beceri çerçeveleri, fikir taraması yapılarak eleştirel bir bakış açısıyla ele alınmış ardından programın üç sacayağını oluşturan '21.yüzyıl becerileri', 'okuryazarlıklar', 'Türkçe ve Matematik alan becerileri' üzerine grup çalışmaları başlamıştır. Hâlihazırda Türkçe ve matematik alan becerilerinin çerçevesi çizilmekte olup çalışmanın ilerleyen zamanlarında tüm alanlarda ve tüm derslerde etkin sonuçlar alınması öngörülmektedir.
 
Aşkar, toplantıda matematik alan becerileri üzerine çalışan akademisyen ve öğretmenlerin, "matematik seferberliği" kapsamında özellikle sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin matematikle ilişkilendirilmesi fikirlerini de 21. yüzyıl becerileri odağında ortaya koyduklarını ifade etti. 
 
Beceri Geliştirme Programı, K12 Ulusal Beceri Haritasının oluşturulmasının ardından öğretmenlere temel başvuru kaynağı olacak Ulusal Beceri Kılavuzları ile öğretmen ve öğrencilerin faydasını gözetecek şekilde devam edecek. Programın okul öncesinden başlayarak ortaöğretimi de kapsayan kesintisiz bir eğitim sürecine destek olması ve ulusal beceri ağının oluşturulmasının öneminin vurgulandığı K12 Beceri Geliştirme Programı'nın ilk toplantısı; çalışmaların planlanması, sunumların yapılması ve değerlendirmelerin ardından tamamlandı.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.