MEB, DÜZCE DEPREMİ SONRASI EĞİTİM KURUMLARININ İHTİYAÇLARINA YÖNELİK FAALİYETLERİNE DEVAM EDİYOR  
MEB, DÜZCE DEPREMİ SONRASI EĞİTİM KURUMLARININ İHTİYAÇLARINA YÖNELİK FAALİYETLERİNE DEVAM EDİYOR

MEB, DÜZCE DEPREMİ SONRASI EĞİTİM KURUMLARININ İHTİYAÇLARINA YÖNELİK FAALİYETLERİNE DEVAM EDİYOR

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer'in Düzce Gölyaka merkezli yaşanan deprem sonrası Düzce'ye giderek okul ve eğitim kurumlarını yerinde incelemesinin ardından, belirlenen öncelikli ihtiyaçlar için gerekli çalışmaların yapılmasına başlandı.

Düzce Gölyaka merkezli 23 Kasım'da meydana gelen depremin hemen ardından Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer'in talimatıyla Bakanlığa bağlı okul ve kurumların yerinde gözetimi ve acil ihtiyaçların amacıyla oluşturulan Bakanlık heyeti bölgeye gitmiş, sonrasında Bakan Özer de bölgeye ulaşarak incelemelerde bulunmuştu. Bu kapsamda Bakanlık, belirlenen ihtiyaçların giderilmesi için hazırlanan kapsamlı eylem planı doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmeye devam etti.
 
Yaşanan deprem sonrasında Düzce ili ve ilçeleri yanı sıra Sakarya ve Bolu illerinde de psikososyal müdahale hizmetleri kapsamında eş zamanlı izleme değerlendirme çalışmaları ile saha ziyaretleri gerçekleştirildi. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü yöneticileri, Sakarya ili yöneticileri ve il psikososyal ekibi ile bir araya geldi. Yapılan toplantıda mevcut durum, etkilenme düzeyi ve ihtiyaçlar üzerinde tekrar görüşüldü. Yürütülecek okul temelli çalışmalar üzerinde durularak il ekibi planlaması yapıldı.
 
Psikososyal müdahale tüm okullarda devam ediyor
Plan çerçevesinde, okul rehberlik ve psikolojik danışma servislerinin etkin gözlem çalışmaları ile desteklenecek psikososyal müdahale çalışmalarının, ulusal ekibin de katkıları ile Sakarya ili tüm okullarında hafta boyu devam edilmesine karar verildi. Ayrıca öğrencilerin, velilerin ve vatandaşların ihtiyaç hâlinde zorlayıcı yaşam olayları ile ilgili baş etme becerileri konusunda destek alabilmeleri için rehberlik ve araştırma merkezleri bünyesinde Adapazarı, Erenler, Serdivan ve Akyazı Rehberlik Araştırma Merkezi olmak üzere 4 ayrı merkezde psikososyal destek birimleri oluşturuldu.
 
Aynı çalışmalar, etkilenmişlik düzeyi benzer özelliklerde olan Bolu ili, ilçeleriyle Zonguldak ili ve ilçeleri için de planlandı. Bolu ve Zonguldak illerinde de psikososyal il ekibi ve il yöneticileri koordinesinde planlanan çalışmaların okul temelli yürütülmesi kararlaştırıldı.
 
Bakanlık psikososyal destek ekibi, Düzce İl Millî Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ve il pikososyal destek ekibinin katılımı ile Düzce Merkez Millet Bahçesi Çadır Alanı, Düzce Merkez Aziziye Mahallesi Çadır Alanı, Gölyaka Merkez Çadır Alanı, Gölyaka Merkez Pazar Yeri Çadır Alanı, Gölyaka Yeşil Cami Çadır Alanı, Gölyaka Belediyesi Sosyal Tesisleri Çadır Alanı ve Cumayeri Kapalı Pazar Yeri Çadır Alanları ziyaret edildi. Ziyaret esnasında öğrenci ve veliler ile görüşüldü.
 
İl Psikososyal Destek Ekibi ile haftalık çalışma planı oluşturuldu
Saha ziyaretlerinin ardından bir değerlendirme yapılması ve sonrasında yapılacak çalışmaların planlanması amacıyla il millî eğitim müdürlüğünde toplantı yapıldı. Toplantı sonrasında, ilk etapta çadır alanlarında bulunan öğrenci ve velilerin tespit edilmesi ve yaşanan deprem sonrasında psikolojik desteğe ihtiyaç duyan öğrenci, veli ve öğretmenlerin yardım alabileceği sikososyal destek merkezleri; Düzce Merkez, Gölyaka ve Cumayeri ilçelerinde oluşturuldu. Ayrıca belirlenen bu merkezlerdeki çadır alanlarında "Millî Eğitim Bakanlığı psikososyal destek ve etkinlik alanları düzenlendi.
 
İl Psikososyal Destek Ekibi ile haftalık çalışma planı oluşturuldu. Çalışma planı doğrultusunda, afet durumları için hazırlanan ve öğrenci etkinliklerinde kullanılabilecek Çadır Kiti materyali ve hikâye-etkinlik kitapları Düzce'ye ulaştırılmak üzere yola çıktı. Psikolojik ilk yardım (PİY) uygulamalarının yapılmaya devam edilmesine, oluşturulan Millî Eğitim Bakanlığı psikososyal destek ve etkinlik alanındaki görevli psikolojik danışman/rehber öğretmenler eşliğinde ve farklı branşlardan (okul öncesi, resim, müzik ve beden eğitimi) öğretmenler tarafından öğrencilere ve velilere yönelik çalışmalar yapılmasına ve 5 Aralık 2022 Pazartesi günü okulların açılmasıyla birlikte öğrencilere psikoeğitim programının uygulanmasına karar verildi.
 
Öğretmen ve velilere, afet ve acil durumlar sonrasında duygu, düşünce ve davranışlarında görülebilecek farklılıklar hakkında bilgi vermek ve bu süreçte çocuklara destek olabilmeleri için faydalanabilecekleri materyaller de il millî eğitim müdürlüğüyle paylaşıldı.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.